Két új villámtöltővel bővült a MOL Istenhegyi úti töltőállomása

A MOL a legmodernebb elektromos töltőkkel bővítette az Istenhegyi úti töltőállomását, és ezentúl egyszerre akár négy elektromos autó is tölthető lesz. A MOL-csoport 2016 októberében hirdette meg a következő 15 évre szóló stratégiáját, melynek egyik alappillére, hogy a vállalatcsoport a jövőben még nagyobb szerepet vállal a közlekedésben részt vevők kiszolgálásában.

028__DS70543

A MOL készen áll arra, hogy az elektromos töltőhálózat fejlesztésében, és az e-üzemanyag piacán is meghatározó szerepet vállaljon Magyarországon és a régióban. Az elektromos autóval közlekedő ügyfelek igényeire reagálva a MOL bővítette az Istenhegyi úti (Budapest. XII. kerület) töltőállomáson elhelyezett villámtöltőinek számát, így az új e-töltőkkel egy időben akár négy autó is tölthető lesz. A töltők egyenként 50 kW DC és 22 kW AC teljesítmény leadására képesek egyszerre, mindkét töltő támogatja a japán (CHAdeMO) és az európai szabványt (CCS), valamint Type 2 AC csatlakozóval is el vannak látva, így a VW, BMW, Renault, Opel stb. gyártók elektromos autói is tölthetők lesznek.

013__DS70501008__DS70489

A vállalatcsoportnak jelenleg mintegy 2.000 töltőállomása van, melyeken naponta egymillió ügyfél fordul meg. A MOL folyamatosan figyeli ügyfelei igényeit, és az a célja, hogy a lehető leggyorsabban megadja a választ ezekre az igényekre. A MOL 2012 elején Magyarországon elsőként helyezett üzembe olyan gyorstöltőt az Istenhegyi úti töltőállomáson, ami mindössze 20 perc alatt volt képes feltölteni egy elektromos autó akkumulátorait menetkészre. Az elmúlt négy év során az elektromos autók egyre inkább elterjedtek, tavaly átlagosan naponta 5 elektromos autót töltöttek a kúton, éves szinten összesen 18 MWh áramot fogyasztva. A töltéshez szükséges villamos energiát a MOL részben a kútoszlopok feletti un. előtetőn, és a fölé magasodó „szolárfán” elhelyezett integrált napelemek révén fedezi. A töltőállomáson eddig egyszerre két elektromos autót tölthettek az autósok.

030__DS70548

A MOL-csoport nemrég bejelentett, 2030-ig szóló hosszú távú stratégiájával összhangban a vállalatcsoport küldetése, hogy a lehető legmagasabb színvonalon szolgálja ki az úton lévőket, miközben folyamatosan alkalmazkodik a megváltozott igényeikhez. Ennek megfelelően a jelenlegi kiskereskedelmi üzletágat mobilitás-szolgáltatási rendszerré alakítja át, amelynek révén 2030-ra az éves árbevétel harminc százaléka származhat a megváltozott üzletágból.

Forrás: MOL

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.