Egy korszak vége: Tankoljon Természetesen E85-öt szeptember 30-ig!

Lezárul egy korszak az autósok számára, legalábbis Magyarországon. Az E85 bioetanol üzemanyag hamarosan kivonásra kerül a töltőállomásokról. Az AGIP kutakon még szeptember 30-ig tudnak tankolni zöld üzemanyagot az autósok, igen kedvező, 256,9 forintos literenkénti áron.

 

A világ egyre nyitottabb a megújuló energiaforrások irányába. Ami a közlekedést illeti, igyekszünk kiváltani az olajszármazékokat megújuló energiákkal. Ennek a kezdeményezésnek volt élenjárója a Hungrana Kft., aki az E85 üzemanyagot bevezette a magyar piacra. Lehet mondani, hogy jókor, jó helyen lépett a Szabadegyházi gyár, hiszen a termék bevezetését követően 2011-ben már 400 forint közelébe emelkedett a benzin literenkénti átlagára. Így az E85 a maga több mint 100 forintos árkülönbségével egy reális alternatíva lett a magyar autósok számára. Robbanásszerűen elterjedt a kutakon, 2 év alatt sikerült 420 kútból álló hálózatot kiépíteni. A hálózathoz csatlakozott a Mobil Petrol, az OIL! és AVIA kutak, az AUCHAN és az AGIP is.

Ez az új üzemanyag segített jó néhány magán töltőállomásnak is, akik az E85-nek köszönhetően megmenekültek a bezárástól. A felhasználók pedig olykor literenként 100 forintot spóroltak a korábbi benzines tankolásaikhoz képest. Mindenkinek jó volt. Rengeteg autószerelő műhely specializálódott a benzines autók átalakítására, egy kb. 50.000 forintos készülék beszerelését követően akár 100%-ban is lehetett E85-el járni. Hiszen így nem volt hidegindítási gond télen, és nem kellett felesbe tankolni a benzinnel. Régi szép idők. Persze odafigyelés is kellett az E85-höz, mind a kutak részéről, mind a felhasználók részéről. Mivel alapvetően az alacsony ár miatt tankolták – és nem azért mert jóval kisebb a káros anyag kibocsájtása -, ezért a bioetanol tulajdonságairól beszélni kellett. Ezek közé tartozott, hogy oldja a szennyeződéseket a csövekből, felveheti a vizet, és ha nincs átalakítva az autó, akkor csak 95-ös benzinnel együtt tankoljuk. A dolog éveken át működött.

A motoros világbajnok, Talmácsi Gábor lett a termék nagykövete, akinek segítségével még nagyobb ismertségre tett szert az E85. Már túl szép volt, hogy igaz legyen. És jött aminek jönnie kellett, jövedéki adóemelés két lépcsőben, összesen 55 forintos adóteher literenként! Ez megpecsételte a termék sorsát, amelynek következtében mára az E85 nem életképes a magyar piacon. Nyilván ha 500 forint lenne a benzin literenkénti ára, akkor továbbra is egy reális alternatíva lehetne az autósok számára, viszont az olajárak manapság igen alacsony szinten vannak. Ami persze jó, mert a benzin is olcsóbb, de az E85 megszűnésével egy olyan zöld üzemanyag szűnik meg, melynek használatával tettünk környezetünkért.

Íme az AGIP kútlelőhelyek listája, ahol akciósan kapható az E85: 

AGIP Kutak E85 készlettel_2016.szeptember

24 hozzászólás a(z) “Egy korszak vége: Tankoljon Természetesen E85-öt szeptember 30-ig!” bejegyzéshez

  1. Ez egy kicsit félrevezető cikk. Talán a MOL írta. Az cikk az közli, hogy vége az e85 forgalmazásának Mo. Igen, az Agip kutakon.????

    1. Kedves Ákos! Sajnos nem csak az AGIP kutakon szűnik meg a termék forgalmazása. A gyártó hagyja abba a termék gyártását, melyet követően sajnos már a magán, AVIA illetve OIL! kutakon sem lesz elérhető az E85.

      1. Most már biztos. Beszéletem a gyártóval. Sajnos igaz a hír, ők hagynak fel a gyártással, azért szerepet játszik a MOL hataloméhes politikája is.

    2. Az AGIP eladta a Mo-i hálózatát a MOL-nak és mivel ők nem forgalmaznak bioetanolt, ezért megszűntetik.

  2. Ezt nem értem miért, szűnik meg, átalakító van az autóba, azaz már nem ér semmit.. Akkor a gáz miért nem szűnik meg az autókba?!

    1. A gyártó fogja megszüntetni a termék gyártását, így a kutak sem kapnak utánpótlást a termékből, így hamarosan sajnos nem lesz elérhető a kutakon. Nyilván ha a jövedéki adó környezet változna pozitív irányba, úgy a gyártó újra megfontolná az E85 előállítását.

  3. Aljasság, amit megint művelnek a tetves politikusok, miközben folyamatosan a környezetvédelemről és a megújuló energiáról ugatnak!!!

    1. Ez így van. Érdemes lenne írni a környzetvédelem nagy élharcosának kikiálltott köztársasági elnökönknek egy levelet írni. Bennem már él a gondolat.

  4. Amennyire én tudom, a jövedékiadó-emelés minden üzemanyagfajtára vonatkozik, számomra nem derül ki a cikkből, hogy miért szűnne meg ettől a bioetanol forgalmazása. Valamint az sem, hogy az Agip kútjain szűnik meg, vagy mindenütt.

    1. A mostani jövedéki adóemelés illetve az E85-öt ért dupla adóemelés két külön dolog, időben is. Ha szigorúan vesszük, akkor a benzint ért sávos adóemelés most szeptemberben is érinti az E85-öt, hiszen a bekevert benzinre vonatkozóan fizetni kell a magasabb jövedéki adót. Az AGIP hálózat megszűnésével a legnagyobb hálózat esik ki az E85 forgalmazásából, hiszen a MOL nem szeretné értékesíteni ezt a zöld üzemanyagot. A gyártó részéről született meg az a döntés, hogy a termék gyártása megszűnik, így rövidesen már a többi töltőállomáson sem lesz elérhető az E85. Oldalunkon ellenőrizheti, hogy melyik kúton kapható még az E85.

  5. Hajrá Zöldek, hajrá környezetkímélés ….!!!!!????

    ez is csak ebben a tetves országban fordulhat elő…..

  6. Ilyenkor hol vannak a zöldek akik máskor fákhoz láncolják magukat meg adott esetben a munkagépek elé fekszenek, hogy megvédjenek valamit??? Az autógáz is sokkal környezetkímélőbb mint a benzin vagy gázolaj mégis
    az adók miatt egész Európában szinte nálunk a legdrágább!!!!!

    1. Környezetvédelmi szempontból a bioetanol negatív-semleges hatású, mert az alapanyagának a termesztése termőterületeket von el más gazdasági haszonnövényektől ami hosszú távon akár éhínséget is okozhatott volna. A környezetvédők sosem ujjongtak érte.

      1. Nagyon téves gondolat, legfőképp Mo. Hisz az itt gyártott bioetenol nem okozott éhinséget, nem kellet újabb és újabb területeket bevonni, nem szenvedetek kárt semmi zöld terület. Mo. az etanolt szinte kukoricából állították elő, egy végtermék volt, a többi nagyobb részét takarmányozás, élelmiszeri célból került forgalomba. Mai adatok alapján éves szinten 4-5 millió tonna kukoricát arattak le, ebből kb. 1,5 millió kukoricából került etanol gyártás.
        Akkor miről is beszélünk???

  7. Az E85 üzemanyag forgalmazása gazdasági nonszensz volt, bár fénykorában 100 Ft-tal olcsóbb volt a benzinnél de 30%-kal többet fogyasztott belőle egy átlagos autó, így pénzügyileg sosem érte meg. Az átalakítás és az autóra vonatkozó garancia/szavatosság elvesztése miatt pedig kifejezetten veszteséges beruházás volt.
    Ha az általános iskolában rendesen megtanítanák számolni az embereket ekkora blöfföt nem lehetett volna évekig fenntartani.

    1. A bioetanolhoz átalakított motor nem fogyasztott többet 30 %-kal – nekem 5-10 %-os többletfogyasztásom volt, ez tény, tapasztalat. 7 éve járok így, többszörösen megtérült az 50.000 ft beruházás…. A motornak is jobb volt, a károsanyagkibocsátásról nem beszélve. Amúgy matekból mindig jó voltam, tudok számolni, többek között ezért is beruháztam anno…

      1. Én sem tapasztaltam ilyen mértékű fogyasztás, tény többet evet belőle, de a 30 % egy kicsit túlzás.
        Ma Magyarországon környzetvédelemről beszélünk, az sajnos nulla. Az e85 egy megfizethetőbb környzetvédelmi megoldás volt. Az elektromos autózás, hidrogén hajtás nagyon az elején jár, nem beszélve a költségekről vagy említhetném az elektromos autozás energiáját biztosító litiumot. A készletek végesek, hasonlóan mint az olajból. Nem mindenhol kitermelmelhető. Egyedül nagy lelőhely a Hold. Remélem ezen a tudósok nem gondolkodnak, hogy fejünk felől elbányászák a Holdat.

        1. Jelen pillanatban még nagyon nyomják az elektromos autót, ingyen tankolás, ingyen parkolás, megy a beetetés, hogy minél többen vegyenek elektromost, de már emlegetik, hogy az otthoni elektromos hálózatra kiépített töltőkre ráverik a jövedéki adót. (ez 100% hogy így lesz) Amikor már megfelelően elterjed az elektromos hajtás, akkor úgy megvágják azt is, hogy ugyan annyiba fog kerülni, mintha V8-as benzinessel járnék. Minden ugyan ezzel a módszerrel lett bevezetve. Senki ne gondolja, hogy bármiféle környezetvédelem, meg hatékonyság, vagy bármi ami az emberek javát szolgálná szem előtt van tartva. Egy dolog van szem előtt tartva, a PÉNZ PÉNZ PÉNZ, és mégtöbb PÉNZ. Nekik.

  8. Ennyit a “zöld” energiaforrások támogatásáról. Nem megyek bele az anyagi-technikai részletekbe, bár megtehetném, tulajdonképpen az alapszakmámhoz tartozik, fentebb így is-úgy is leírtátok, jól-rosszul. (Mindegyikben van némi igazság, meg tévedés is.)
    Emberek ! Az lehet a lényeg, hogy innen valahogy nem lehet eleget lopni !

  9. Az E85 – bár beszűköltek a forgalmazás lehetőségei – továbbra is elérhető a fehér kutakon.
    Vannak kutak, ahol létezik olyan mértékű kereslet, ami miatt megéri nekik továbbra is forgalmazni (lehet, hogy más kutakról is mentek át felhasználók)
    Egyelőre Székesfehérvár, Inárcs, Hévizgyörk, Szirmabesenyő, Komló és Berettyóújfalu indul vissza, de remélem, hogy azért lesz még ezen kívül is.
    Az már önmagában is nagy szó (sajnos), hogy újraéledt valami. Néhány hónapon belül kiderül, hogy mutatkozik-e életképes kereslet.

  10. Én tankoltam néha az 1,6 benzin Carinámba E85-öt, és azt vettem észre, hogy jót tett neki. Tisztította az üzemanyagrendszert, bizonyos arányban kifejezetten jót tett a menetdinamikának, úgy, hogy semmiféle átalakítás nem történt az autón. Volt hogy a 60 literes tankba 40 liter E85 volt, (ez egyetlen egyszer történt ilyen nagy arányban) és ment vele ahogy kell. Épp nemrég szerettem volna megint vagy 15-20 litert beletankolni, de sehol nem találtam E85-öt. Sajnálattal olvasom, hogy már nem is fogok. Gratulálok a baromarcúaknak. És azokkal mi van, akik átalakítatták az autójukat ????

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.