Hétfő óta talán már mindenki tudja, hogy a MOL felvásárolta a magyarországi AGIP kúthálózatot. Egy nagyszabású sajtótájékoztató keretein belül került bejelentésre a hír, amiről szakmán belül már 1,5 éve tudni lehetett.
Ezzel nagyot lépett a MOL: a 2014-ben elindított növekedési program keretein belül 450 kutat vett meg Kelet-Közép Európában. Ennek eredménye, hogy 5,3 milliárd literre növelte üzemanyag értékesítését. Ennek a számnak a függvényében mára elmondhatjuk, hogy a MOL már nemcsak a finomítói tevékenységben érdekelt a leginkább (és annak nyereségességében), hanem a kiskereskedelmi értékesítésben is.
A MOL augusztus elején 370 töltőállomással rendelkezik. Sajtóhírek szerint az AGIP megvételével ez a szám 173 kúttal fog növekedni. Ezt egy picit tegyük helyre. Az AGIP 107 kutat üzemeltetett központilag, a többi franchise szerződéses feltételek mellett működött AGIP kútként. A franchise azt jelenti, hogy a kút tulajdonosa NEM az AGIP, csupán az üzemanyagot, a színt illetve az akciókban való részvételt biztosítja a központ. Persze ezeken a kutakon is lehet használni Routex kártyát. Tehát a franchise kutakat a MOL nem vette meg, csupán a még érvényes szerződésüket tartja meg, és a szerződések lejáratáig ellátja őket már MOL üzemanyaggal.
Vannak AGIP franchise kutak, amelyek már biztosan nem lesznek MOL kutak, ugyanis többen már az év elején úgy döntöttek, hogy váltanak. Gondoljunk csak a Biatorbágyi vagy a Ceglédi AGIP kútra: közel fél éve már OMV színekben dolgoznak tovább.
Vagyis komolyan átrendeződik a piac, és minden kút igyekszik számára a legmegfelelőbb formában folytatni a működést. Lehetőségből pedig van bőven: A már említett OMV mellett az OIL! is sikeresen bővíti hálózatát, illetve az AVIA is igyekszik kutakat magához csábítani.
És mi a helyzet az AGIP által központilag üzemeltetett kutakkal? Mind a 107 MOL kút lesz? Állíthatom, biztosan NEM!
Összeszedtünk azokat a helyeket az országban, ahol a MOL és az AGIP kút egymás közvetlen közelében van: 24 ilyen helyet találtunk! Ebből 4 olyan hely van, ahol az AGIP és a MOL kút egymással szemben/mellett van (Mór, Veszprém, Szerencs, Berettyóújfalu). A maradék 20 esetében is kérdéses, hogy szükség van-e néhány 100 méter távolságban egymástól 2 MOL kútra.

Arról nem is beszélve, hogy az M7-es autópályán Budapest és a Balaton között 3 AGIP kutat is találunk (Tárnok, Lepsény, Siófok), úgy hogy Velencén tudunk MOL kúton tankolni.
A fentiek szerint várható, hogy lesznek olyan AGIP kutak, melyek nem a megszokott piros-fehér-zöld MOL színezést fogják megkapni, legrosszabb esetben, pedig bezárásra is lehet számítani, ahol a kút forgalma nem indokolja a további üzemeltetést.
Az biztos, hogy a holtankoljak.hu oldalon folyamatosan nyomon követjük az eseményeket, és az átszínezésekről folyamatosan tájékoztatjuk olvasóinkat.
A holtankoljakot nem zavarja, hogy a gázolajnál keresésnél lefagy a kútkereső, de a benzinnél is max 5 km-ig keres, utána ugyanúgy forog a jel a képernyőn.
Kedves Grebel! Köszönjük, hogy megosztotta tapasztalatát az oldallal kapcsolatban. Kivizsgáljuk az esetet, és mielőbb intézkedünk a témát illetően.
Gondolom, az E85, mint olyan megszűnik a MOL átvétellel.
Sajnos az E85 üzemanyag forgalmazása idén megszűnik. A kétszeri jövedéki adóemelés ellehetetlenítette a terméket. Jelenleg 256,9 Ft-os áron árulják a terméket az AGIP kutakon. Szeretnék mielőbb kiárulni a készleteket.
És a CNG-vel mi a helyzet? Az marad a budaörsi úti kúton továbbra is?
Amúgy érdekelne, hogy a CNG árakat milyen okból kifolyólag nem lehet nyomon követni az oldalon.
A CNG kutakra vonatkozó információkat is közöljük az oldalon, alábbiakban küldöm a linket. Arról, hogy a Budaörsi kúton marad-e a CNG még nincs biztos információnk, utánajárunk a dolognak.
https://holtankoljak.hu/cng-kutak#a=cng&view=map